RAM 1500 SLT Crew Cab

5.7LHEMI-V8Engine_1005.png.image.600

Silnik 5.7L HEMI® V8

Silnik HEMI V8 o pojemności 5,7 litra wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej silnika realizowany poprzez dezaktywację 4 z 8 cylindrów (Multi-Displacement System) wraz ze zmiennymi fazami rozrządu (Variable Camshaft Timing) w celu poprawy przebiegu momentu obrotowego w środkowym zakresie obrotów silnika przy jednoczesnym utrzymaniu mocy maksymalnej na dobrym poziomie. Działania te mają na celu optymalizację pracy silnika, obniżenie poziomu spalania oraz emisji spalin. Nazwa Hemi pochodzi od projektu komory spalania i głowic cylindrów. Półkolisty (hemispherical) kształt zapewnia efektywne spalanie i zmniejsza straty ciepła. Silnik generuje 400 KM mocy i 555 Nm momentu obrotowego.

2018-torqueflite-dodge-automatic-transmission-agt-europe

8-stopniowa automatycznia skrzynia biegów TorqueFlite®

Druga generacja 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów TorqueFlite® 8HP70 – o oznaczeniu 8HP75 – produkowana na licencji firmy ZF przez odziały Fiat Chrysler Automobiles na terenie USA, jest dostępna w nowym RAM’ie 1500 na rok modelowy 2019. Przekładnia 8HP75 przenosi moc z silnika na układ jezdny poprzez 4 przekładnie planetarne i 5 wielopłytowych zestawów sprzęgła. Aby zwiększyć sprawność operacyjną, jak również zmniejszyć zużycie paliwa, skrzynia biegów 8HP75 jest zaprojektowana tak, aby tylko dwa z jej pięciu sprzęgieł były dostępne w danym momencie. To znacznie zmniejsza straty energii, a małe sprężyny między elementami ciernymi sprzęgła pomagają utrzymać sprzęgło całkowicie otwarte, aby poprawić zarówno wydajność, jak i wykorzystanie funkcji “coastingu”. Przekładnia 8HP75 może również natychmiast zrzucić bieg z 8 na 2, gdy wymagana jest maksymalna wydajność. Aby zapewnić kompatybilność z hybrydowymi komponentami układu napędowego (jak np. układ start/stop), jednostka sterująca skrzyni biegów 8HP75 została zmodernizowana tak, aby znacznie szybciej przetwarzać polecenia. Niektóre zastosowania mają aż do 40 indywidualnych map zmiany przełożeń w pełnej kompatybilności z systemami zarządzania temperaturą. Hydrauliczny układ olejowy (system 8HP75 HIS) został przeprojektowany tak, aby zapewnić znacznie szybszą reakcję w połączeniu z układem start/stop.

Twój RAM 1500

SILNIK


5.7L HEMI V8

MOC


400 KM

MOMENT OBROTOWY


555 Nm

KLASA EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ


G

EMISJA CO2


317 g/km

ZUŻYCIE PALIWA


12.8 L/100km
(cykl mieszany)

WYBRANE ELEMENTY WYPOSAŻENIA STANDARDOWEGO


UKŁAD NAPĘDOWY


  • Silnik 5.7L HEMI MDS VVT 400 KM
  • 8-mio biegowa automatyczna skrzynia biegów 8HP75
  • System napędu 4×4
  • 20” aluminiowe felgi
  • Opony 275/60R20
  • System elektrycznego wspomagania kierownicy
  • Podgrzewacz bloku silnika
  • Płyta ochronna przedniego zawieszenia
  • Płyta ochronna skrzyni rozdzielczej

STYLIZACJA NADWOZIA/FUNKCJONALNOŚĆ


  • Chromowany grill
  • Chromowany przedni i tylny zderzak
  • Oznakowanie “RAM”
  • Oznakowanie “HEMI”
  • Oznakowanie “CLASSIC”
  • Oznakowanie “SLT”
  • Oznakowanie “4×4”
  • Reflektory przednie halogenowe
  • Automatyczne poziomowanie reflektorów przednich
  • Przednie światła przeciwmgłowe
  • Chromowane klamki drzwi
  • Lusterka w kolorze czarnym z kierunkowskazami
  • Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Przyciemniane szyby
  • Otwierany pojedyńczy dach z manualnie odsuwaną roletą przeciwsłoneczną
  • Chromowana belka boczna ze stopniami

BEZPIECZEŃSTWO


  • Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ze wspomaganiem hamowania awaryjnego
  • System aktywnej ochrony przed przewróceniem
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy
  • Asystent ruszania pod górę
  • Przednie, wielostopniowe poduszki powietrzne
  • Kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń
  • Boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń
  • Centralny zamek z alarmem i immobilizerem
  • Bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania pojazdu
  • System monitorowania ciśnienia opon z wyświetlaczem
  • Czujnik wilgotności
  • Kamera podglądu drogi cofania
  • Tylne czujniki parkowania

WYPOSAŻENIE WNĘTRZA/FUNKCJONALNOŚĆ


  • Elektrycznie regulowane w 4-płaszczyznach podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
  • Elektrycznie regulowany w 6-płaszczyznach fotel kierowcy
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Tapicerka materiałowa
  • Drugi rząd siedzeń składany w proporcji 60/40
  • Schowek pod tylnymi siedzeniami
  • Schowki w podłodze przedziału pasażerskiego
  • Oświetlenie wewnętrzne
  • Oświetlenie przedziału ładunkowego
  • Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
  • Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne z wbudowanym mikrofonem
  • Automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z czujnikami podczerwieni i filtrem powietrza
  • Dywaniki podłogowe przód, tył
  • Centralna konsola z podłokietnikiem i miejscami na kubki
  • 12V zasilanie w konsoli centralnej
  • Podgrzewane koło kierownicy
  • Skórzana, wielofunkcyjna kierownica
  • Elektrycznie otwierane i zamykane szyby boczne
  • Elektrycznie otwierana i zamykana szyba tylna
  • Kolumna kierownicy regulowana w płaszczyźnie pionowej
  • Podgrzewana tylna szyba

TECHNOLOGIA


  • Nawigacja Uconnect 4C NAV z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 8.4”
  • Centrum informacyjne pojazdu z programowalnymi funkcjami
    (7″ wyświetlacz)
  • Alpine Audio Group:
    9 głośników z subwooferem
    dźwięk Surround
    wzmacniacz 506 Watt
  • System głośnomówiący z Bluetooth
  • 2 gniazda USB
  • Apple CarPlay
  • Google Android Auto
  • Tempomat
  • System zdalnego uruchomienia silnika
  • Wskaźnik temperatury zew.
  • Kompas

KOLORY KAROSERII


  • BRIGHT WHITE
  • BRIGHT SILVER
  • GRANITE CRYSTAL
  • MAXIMUM STEEL
  • WALNUT BROWN
  • BLUE STREAK
  • TRUE BLUE
  • BRILLIANT BLACK
  • FLAME RED
  • DELMONICO RED

WNĘTRZE


Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym

GALERIA


loading